tirsdag den 20. januar 2009

Wai O Tapu og Lake Taupo

I går fik vi endnu en fantastisk morgenmad med pandekager og alt lækkert. Derefter kørte vi fra Rotorua mod Lake Taupo, hvor vi skal bo de næste tre nætter, ren luksus.

På vejen kom vi forbi Wai O Tapu, som markedsføres som det termiske eventyrland. Det var et meget ildelugtende eventyrland! Men utrolig fascinerende. Vi så en Gejser, som kan springe op til 20 m alt efter vind og regn forhold. Derefter så vi "Hot Mud Pools", og det er altså temmelig underligt at se kogende mudder. Efter vi havde betragtet mudderet i lang tid, kørte vi tilbage til Wai O Tapu, hvor vi gik en dejlig lang tur. Der er masser af kogende mudderbassiner samt forskellige varme pools, der havde forskellige farver alt efter hvilke mineraler, der var udvasket. Der var gul/grønne pga svovl, røde pga jern og blå pga magnesium. Utrolig fascinerende, selvom lugten af svovl var mere end gennemtrængende.

Efter vores besøg kørte vi videre til Taupo, som er en større by. Der havde Søren SMS'et til os, at McDonalds havde en speciel attraktion, så den så vi også lige.

Herefter fortsatte vi rundt om Lake Taupo, som er den største sø i New Zealand. Søen dækker et areal på 620 km2 og er skabt af vulkanske eksplosioner gennem mange tusind år. Vi bor i en utrolig lækker lejlighed med udsigt ud over søen. Det er et nyt motel/hotel kompleks, så alt er rigtig lækkert. Vi havde købt ind i den nærmeste by, så Claus lavede aftensmad, første gang siden 1.1, og vi hyggede med bøger/lektier og computere.

Jeg har da også fået færdiggjort lidt strik. En bluse til Louise, som er blevet temmelig vellykket.
Faktaboks:
Garn: Silkbloom fra www.garn.dk
Mønster: Lene Samsøe, bluse med flæse
Pinde: Harmony nr. 4, dejlige pinde.
Hot or Not: Hot, blød og rar at have på, i følge Louise.
I dag skal vi så White River rafte, hvilket både Louise og jeg er temmelig spændte på. Specielt er jeg da spændt på, om der er en våddragt, jeg kan passe! Nå, det er en Grade III, vi skal på, den er beregnet på familier og nybegyndere, så det skulle ikke være for vildt. Nu må vi så se....